Tesis ve Ambulans Güvenliği Komitesi
16 Ekim 2024

TESİS VE AMBULANS GÜVENLİĞİ KOMİTESİ

 

1.      Tesis Ve Ambulans Güvenliği Komitesi Görev Amacı

İl Ambulans Servisi Başhekimliği tarafından belirlenen misyon, vizyon ve değerlere uygun olarak; Sağlıkta Kalite Standartları 112 Seti gereği kurumun gerekli tüm faaliyetlerinin etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla, Tesis ve Ambulans Güvenliği Komite işlemlerini yürütmek, sorumluluklarını bilmek ve gerekli önlemleri almaktır.

2.      Tesis Ve Ambulans Güvenliği Komitesi Görev Alanı

·         KKM, istasyon ve ambulanslara yönelik gerçekleştirilen saha turlarından elde edilen verilerin değerlendirilmesi

·         Afet ve acil durum yönetimi çalışmaları

·         Atık yönetimi çalışmaları

·         Tıbbi cihazların bakım, ayar ve kalibrasyonlarının planlanması ve takibi

·         Tehlikeli maddelerin yönetimi

3.       Tesis ve Ambulans Güvenliği Komitesi Toplanması ve Çalışma Esasları

·         Komite yılda en az dört kez üç aylık periyotlarla ve gerektiğinde (istenmeyen olay bildirim sevki, görev alanı ile ilgili acil gelişen olaylar vb.) toplanır.

·         Komite sekreteryası tarafından komite gündemi, yer ve tarih bilgileri üyelere bir hafta öncesinden toplantı bildirim formu ile duyurulur, üyelerinin katılımı ile toplanır belirlenen gündem maddelerini görüşür.

·         Komite tarafından görev alanı ile ilgili eğitim faaliyetleri belirlenir.Eğitim Komitesi ile koordineli olarak bu eğitimlerin verilmesi sağlanır.

·         Çalışmalar ve yapılan toplantılar kayıt altına alınır ve toplantıda alınan kararları “Toplantı Karar Tutanağı” ile birlikte üst yönetime bildirilir. Komite, görev alanına ilişkin gerekli iyileştirme çalışmalarını başlatır ve komite tarafından iyileştirme faaliyeti takip edilir.

·         Komite ASHİ ve KMM’deki tesis ve ambulans güvenliği ile ilgili mevcut durumu tespit etmeli, tesis ve ambulans için olası riskleri belirlemeli, düzeltici iyileştirici faaliyet planları yapmalı ve bu planları üst yönetim ile birlikte gerçekleştirmelidir.

·         Tesis ve Ambulans Güvenliği Komitesi uygulamalarını planlarken ve gerçekleştirirken; diğer komitelerden destek alır ve koordineli bir çalışma yapar.

·         Komite de alınan kararlar içeriğince; gerekli durumlarda düzenleyici ve iyileştirici faaliyetler başlatılır. DİF çalışmalarının nasıl yapılacağı Düzenleyici ve İyileştirici Faaliyet Prosedüründe belirtilmiştir.

4.       Tesis Ve Ambulans Güvenliği Komitesi Üyeleri

·         Başhekim Yardımcısı

·         Kalite Yönetim Sorumlusu

·         Kalite Yönetim Birimi Çalışanları

·         Lojistik Birimi Sorumlusu

·         Tesis İdari İşler Birimi Sorumlusu

·         Teknik Servis Personeli

·         İstasyon Temsilcileri